Pages

Thursday 22 September 2011

Allah s.w.t Tidak Sekejam itu.....

 - السلام عليکم ورحمة الله وبرکاته -

Alhamdulillah, syukur kerana kita masih lagi bernafas sehingga ke hari ini.. Sempena Hari Jumaat yg indah lg di berkati ini..saya nak berkongsi sesuatu dgn kawan2 sume...seperti kita sume nmpak & tawu la kan..
Ramai dah saudara2 islam kita murtad..dan yg tak murtad pun tapi minum arak sume..
Alasan paling wajib diorang ialah Allah & agama Islam.. diorg bagi alasan Allah takde utk membantu diorg dan Islam agama merumitkan....Astaghfirullahalazimm...

Okay...disini ada beberapa point..situasi dan advice saya pada semua k! (* wlaupun sy ni bukanlah kategori yg alim ataupun ustazah) saya hanya nak kongsi sedikit ilmu yg saya dpt dari seseorg yg sy sanjungi.. ^^,

❁ Murtad
- Alasan si A : Saya org miskin..dah 8 tahun saya papa kedana..tunggu2 bantuan dari zakat..langsung tak dtg.. paderi ni volunteer nak bantu saya..saya terima lah.. agama kristian lagi baik dari org melayu..

- Alasan si B : Agama islam ngan kristian bukan ade beza pon... tgklah skarang pun kristian dah pakai nama Allah..orang islam pun ramai yg berzina. minum arak..

- Alasan si C : Saya tak rase Allah tu wujud.. sbelom ni hari2 saya sembahyang...hidop saya kucar kacir jugak...anak lari rumah,isteri saya mati kene sihir...mane tuhan di saat saya kesusahan? jawab2! <--*siap swuh jawab nih! haih*

Jawapannye......

- Untuk si A : kita patut bersyukur..hidup tak senang..sebab kita ada banyak mase nak dekatkan diri dengan Allah s.w.t.. awak baru miskin 8 tahun..umat islam somalia,palestin bertahun2..berabad2 tak makan tak berumah..mereka tetap perjuangkan islam sampai mati... Kristian tu, time die nak murtadkan kita..serba serbi baik..cakap baik.. kita dah selamat masuk agama die..lepas tu die campak kita balik.. cukuplah apa yg berlaku kat negara philipine tu.. contoh paling terbaik utk kita..

- Untuk si B : Kalau awak kata agama islam & kristian tiada beza.. why not you stay je kat agama islam..kata takde beza??? Alasan sangat tak munasabah... cakap je la nak masuk kristian...Allah bagi kita akal..kita sebaik-baik makhluk..jadi pilih lah jalan yang baik untuk kita..ingat tubuh badan kita tu Pinjaman dari Allah je.. Pinjaman PTPTN tawu nak bayar,jaga elok2..orang PTPTN datang tuntut tahu takut...dengan Allah tak takut pulak??? Bila2 mase sahaja die boleh ambil nyawa kita.

- Untuk si C : Ade satu hadis ni ada mengatakan.. bila kita bersolat..jangan sesekali fikir yang kita sedang menyembah..Kita membayangkan seperti Allah di hadapan kita dan kita menyembahnya..itu seperti kita menyamakan solat dengan sembahyang agama al-kafirun... Solat 5 waktu itu untuk kamu dan solat jemaah itu untuk aku..maksudnya..bila kita solat kita ikhlas..untuk membentuk diri kita sendiri. mendisiplinkan diri kita. kalo solat tak ikhlas, Allah tidak perkenankan, jadi sia-sia kebajikan kita selama ini. dan yang terkena sihir itu.. bermaksud samaada urusan kita dengan Allah tak sempurna atau urusan sesama manusia. Allah Tidak sekejam itu mahu hamba-hambanya yang tak bersalah terkena sihir? lagipun Allah lagi berkuasa dari ilmu-ilmu syaitan..Kalau Dia tak membenarkan, tak akan terjadi Sihir itu.. Jadi bertaubat lah.. dan ingat Islam Tidak Merumitkan.. Islam itu Indah..

 - والسلام عليکم ورحمة الله وبرکاته -


2 comments: